Formula Tarik Rezeki

formula tarik rezeki

Share This Post

FORMULA TARIK REZEKI – Apa maksud rezeki? Ini soalan yang bila saya tanya kepada pelajar, ramai yang diam. Tak pasti sama ada diam sebab berfikir, atau diam kerana tidak pasti.

Perkataan rezeki berasal daripada perkataan arab “rizq”, yang secara literalnya bermaksud “sesuatu yang diberi atau dikurniakan”. Mengikut pandangan Sheikh Mutawalli Sya’rawi, rezeki ialah “Apa-apa yang kita dapat rasakan manfaatnya, sama ada halal ataupun haram, sama ada baik ataupun buruk“. Rezeki ini banyak cabang antaranya kekayaan, kesihatan, perkahwinan, anak, ilmu dan lain-lain.

Apa yang kita kejar adalah rezeki yang berkat. Bayangkan, kita dikurniakan duit yang banyak, tetapi hati yang gelisah. Sebaik-baiknya rezeki adalah rezeki ketenangan.

“Wahai orang-orang yang beriman! Makanlah dari benda-benda yang baik (yang halal) yang telah Kami berikan kepada kamu, dan bersyukurlah kepada Allah, jika betul kamu hanya beribadat kepadanya.” (Al-Baqarah 2:172)

Berikut beberapa amalan berlandaskan Al-Quran dan Hadis untuk menarik rezeki;

1.

Buku 111 Formula Tarik Rezeki merupakan nukilan hasil Puan Nora Yusuf. Boleh layari laman website beliau di sini.

Saya juga merupakan affiliate buku 111 Formula Tarik Rezeki. Jika ingin membeli buku ini, boleh klik di link ini. ( https://formularezeki.onpay.my/order/form/ftradvanced/441 ). Moga anda dimurahkan rezeki.

Nota: Sebarang jemputan ceramah boleh terus email kepada saya: brorozek@gmail.com atau terus ke Page Facebook saya: RUZAINI ZAMRI

More To Explore

Uncategorized

Apa Itu Sellercraft

Apa Itu Sellercraft? Sellercraft merupakan PLATFROM yang menyediakan kemudahan mengendalikan akaun eCommerce anda. Antara eCommerce yang boleh dihubungkan adalah Shopee, Lazada, TikTok Shop dan Shopify.

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch

coach ruzaini